Hutang Pendidikan dengan MARA

Alhamdulillah akhirnya selesai satu lagi hutang yang membelenggu kehidupan ini. Terima kasih MARA kerana menjadi salah satu penyumbang dari segi kewangan untuk aku mendapatkan segulung Ijazah Sarjana. Iya pada zaman sekarang ini kita memang tak dapat lari daripada membuat hutang. Nak belajar pun kena berhutang. Bila dah berhutang tu sudah menjadi kewajipan kita untuk melangsaikan hutang …

Agen Prudential BSN Takaful Sedia Berkhidmat

Assalamualaikum dan salam sejahtera! Semoga anda dan orang tersayang sentiasa di bawah rahmat dah perlindunganNya. Sememangnya kita sentiasa bermohon kepada Allah agar sentiasa menjauhi dan memelihara kita daripada segala musibah. Namun, sebagai manusia,kita tidak dapat lari dari diuji. Firman Allah swt: Patutkah Manusia menyangka bahawa Mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami Beriman”, sedang mereka tidak …

Pengalaman Makan di KFC Caltex Coalfields

Ternyata pengiklanan di TV memang berkesan lagi-lagi iklan KFC. Terus mengalir air liur. Lepas kerja terus bergegas ke KFC Saujana Utama dengan harapan dapat la merasa menu terbaru KFC iaitu Cheezy Onion Crunch. Sampai jer di sana alangkah terkejutnya den boleh pula masa ni la dia nak buat renovation. Dari rumah tadi dah memang pasang niat …

Kad Touch n Go Buat Hal

Sudah sebulan berlalu sejak kenaikan harga parking kereta di kawasan Kuala Lumpur. Selalunya aku membayar parking dengan hanya menggunakan appsĀ JomParking. Mudah dan senang. Tak perlu turun ke bawah untuk memasukkan duit syiling ke dalam mesin parking. Hanya di hujung jari saja. Buka apps Jom Parking dan masukkan nombor plate kereta beserta kawasan parking dan tempoh parking. …

Rancang Perjalanan Balik Kampung

Hari Raya hampir kunjung tiba. Warga kota sudah mula membanjiri jalan raya untuk pulang ke kampung sejak hari Jumaat yang lalu. Masing-masing tidak sabar untuk bertemu ibu bapa tercinta di samping rindu dengan suasana kampung halaman yang aman damai dan tenang jauh dari kesibukan hutan konkrit. Tahun ini kita mempunyai banyak pilihan untuk cuti raya yang …