Arsenal Menang Selesa

Asal hujung minggu jer mula la aku sibuk dengan aktiviti jemput-menjemput. Merata tempat pergi. Malam memang sah-sah satu badan letih dan lesu. Dalam pukul 12 lebih tiba-tiba kawan baik aku mesej, “hang nak tengok Arsenal tibai Liverpool la ni juga”. Aku pun pada asalnya 50-50. Nak ke tak nak. Memandangkan perlawanan pun menarik dan aku pun …

Laman Grill Steak & Bar-B-Que

Masterchef Malaysia adalah antara rancangan realiti kegemaran aku. Di samping sajian makanan yang enak dan menyelerakan, kita boleh lihat sendiri drama dan adegan yang disajikan oleh para peserta. Kalau korang pernah tengok Masterchef Malaysia Selebriti musim kedua, korang mesti perasan ada satu aktiviti outdoor yang dibuat di Laman Grill Steak & Bar-B-Que ni. Laman Grill Steak …

Majlis Konvokesyen Angah

Hujung minggu baru-baru ni, hampir semua universiti di Malaysia melangsungkan majlis konvokesyen. Majlis konvokesyen ini adalah saat yang dinantikan oleh semua pelajar. Setelah bertungkus lumus belajar selama bertahun-tahun, akhirnya pada masa ini pelajar tersebut akan dikurniakan segulung ijazah. Ijazah inilah yang menjadi tiket untuk mendapatkan kerja yang bagus-bagus. Bercakap mengenai majlis konvokesyen, aku teringat pengalaman aku …

Upacara Jemput Menjemput

Majlis kenduri belah perempuan sudah selesai. Belah aku baru jer hendak bermula. Jarak antara kenduri adalah jauh lebih kurang sebulan. Selain sibuk dengan persiapan seperti tempahan khemah, pelamin dan baju bersanding, aku dengan keluargaku juga sibuk dengan menjemput sanak saudara dan rakan taulan tidak kira jauh ataupun dekat. Antara medium yang aku gunakan untuk menjemput tetamu …

Harapan Budget 2014

Hari ini adalah hari yang dinanti-nantikan oleh semua warga Malaysia. Pada hari ini akan diadakan pembentangan budget 2014¬†pada pukul 3 petang sehingga 7 petang.¬†Harapan aku budget 2014 ini dapat membantu meringankan beban sara hidup aku sebagai golongan muda seterusnya semua rakyat Malaysia. Harapan Budget 2014 1. Kawalan harga rumah Semua sudah sedia maklum harga rumah pada …