Category: Vacation

Cameron Highland Weekend Gate away

Cameron Highland adalah salah satu tempat percutian yang menjadi kegemaran aku. Aku obses betul dengan Cameron Highland. Kalau aku kaya memang dah lama dah aku beli tanah kat sana. Antara sebab kenapa aku sering berkunjung ke Cameron Highland kerana cuacanya yang sejuk, ladang teh yang hijau, strawberry yang segar bugar dan sayur-sayur yang pelbagai jenis. Minggu …

Percutian di Cameron Highland

Sesudah selesai melancong di Pangkor, aku menyambung percutian di Cameron Highland pula. Cameron Highland adalah satu tempat kesukaan aku disebabkan cuaca yang sejuk dan kat Cameron Highland ada strawberi. Aku sering ke sana semasa zaman sekolah menengah dan universiti kerana tempat aku belajar di Perak berdekatan dengan Cameron Highland. Nak pergi balik dalam sehari pun tak …

Percutian di Pulau Pangkor

Dah lama betul aku tak melancong. Pulau Pangkor menjadi destinasi pilihan. Kali terakhir aku pergi masa sekolah menengah tingkatan 4. Itu pun disebabkan sekolah aku buat kem motivasi kat situ. Masa tu memang tak merasa la tido kat hotel. Tido dekat dalam kem jer. Tapi yang bestnya dapat naik basikal keliling pulau, aktiviti air dan jungle …