Category: Food

Pengalaman Makan di KFC Caltex Coalfields

Ternyata pengiklanan di TV memang berkesan lagi-lagi iklan KFC. Terus mengalir air liur. Lepas kerja terus bergegas ke KFC Saujana Utama dengan harapan dapat la merasa menu terbaru KFC iaitu Cheezy Onion Crunch. Sampai jer di sana alangkah terkejutnya den boleh pula masa ni la dia nak buat renovation. Dari rumah tadi dah memang pasang niat …

Ayam Penyet Mar

Ayam Penyet adalah salah satu makanan kegemaran kami sekeluarga. Apakah elemen yang menjadikan ayam penyet tersebut sedap dan enak untuk dijamah? Bagi aku ayam penyet yang sedap yang paling penting sudah semestinya adalah kesedapan ayamnya. Ada orang menitik beratkan juga dari sudut sambalnya. Aku yang tak makan pedas ni tak ada sambal pun tak apa. Aku …

Dip n Dip

Jalan-jalan cari makan kali ini akan berkunjung ker Dip n Dip di Damansara. Tema Dip n Dip ni memang berkisar kepada coklat. Dari minuman sehinggalah makanan semua ramuan asalnya ialah coklat. Kepada penggemar coklat. Dip n Dip ni memang sesuai sangat dengan citarasa anda. Bila dapat jer menu kepala den pening dibuatnya. Tak tau nak order …

Tradisi Rumah Terbuka

Rumah terbuka telah menjadi tradisi dan budaya di negara kita Malaysia bila setiap kali tibanya perayaan besar seperti Hari Raya, Tahun baru Cina dan Deepavali. Semasa rumah terbuka inilah pintu rumah terbuka dibuka seluas-luasnya untuk menanti ketibaan para tetamu terhormat. Tetamu dihidangkan dengan pelbagai juadah yang sedap-sedap belaka. Rumah terbuka juga menjadi medium kepada tuan rumah, …

Adam Seafood Bangi

Aku memang penggemar masakan Thai lebih-lebih lagi tom yam. Sebenarnya aku ni jenis yang tak tahan pedas. Tapi disebabkan minat aku balun jer tom yam yang pedas tu. Minat aku pada masakan Thai sehingga aku sering sampai ke Danok yang terletak di sempadan Malaysia dan Thailand. Kampung aku dekat jer dengan sempadan Thai. Bila balik kampung …

Laman Grill Steak & Bar-B-Que

Masterchef Malaysia adalah antara rancangan realiti kegemaran aku. Di samping sajian makanan yang enak dan menyelerakan, kita boleh lihat sendiri drama dan adegan yang disajikan oleh para peserta. Kalau korang pernah tengok Masterchef Malaysia Selebriti musim kedua, korang mesti perasan ada satu aktiviti outdoor yang dibuat di Laman Grill Steak & Bar-B-Que ni. Laman Grill Steak …

Ayam Golek

Malaysia memang terkenal dan kaya dengan pelbagai jenis makanan. Dalam banyak-banyak makanan, ayam la yang menjadi cita rasa pembuka selera aku. Ayam golek tetap menjadi pojaan hatiku. Berdekatan kawasan tempat aku tinggal, gerai Mus Ayam Golek Black Pepper memang  menjadi pilihan aku. Ayam golek beliau memang cukup serba serbi ditambah dengan sos  black pepper. Terbaik. Harga untuk …

Saji.my Pangkalan Data Makanan Satu Malaysia

Sebut sahaja pasal saji mesti perkara pertama yang terbayang di kepala kita ialah makanan. Saji memang sinonim dengan makanan seperti sajian makanan dan tudung saji. Begitulah juga dengan peranan saji.my sebagai portal pangkalan data makanan di seluruh malaysia. Malaysia memang terkenal di seluruh dunia kerana kaya dengan pelbagai jenis makanan. Makanan Malaysia memang sedap-sedap belaka. Selain …