Search Results for: waze

Ayam Penyet Mar

Ayam Penyet adalah salah satu makanan kegemaran kami sekeluarga. Apakah elemen yang menjadikan ayam penyet tersebut sedap dan enak untuk dijamah? Bagi aku ayam penyet yang sedap yang paling penting sudah semestinya adalah kesedapan ayamnya. Ada orang menitik beratkan juga dari sudut sambalnya. Aku yang tak makan pedas ni tak ada sambal pun tak apa. Aku …

Harga Minyak RON95 Naik Lagi

Rutin harian aku hari-hari selepas sahaja bergelumang dengan jem di jalan raya dan sampai jer di rumah sudah pastilah melayan karenah Aira Zahra. Selepas selesai bersihkan diri semua, aku pun terpacak kat depan tv menonton buletin utama di tv3. Sekali keluar dekat berita pengumuman bahawa harga minyak RON95 telah naik RM0.20 bermula tengah malam 2 October …

Interview Pegawai Pendidikan Tinggi DH41

Setelah segala persiapan sudah disediakan akhirnya hari yang dinanti-nantikan telah tiba. Aku bangkit daripada tido awal daripada kebiasaan. Pukul 5 pagi dah terjaga. Segala dokumen yang diperlukan aku cek balik dan masukkan ke dalam beg. Baju dan seluar di gosok rapi. Kasut hitam di kiwi. Kuku di potong. Ulang kaji apa yang perlu buat kali terakhir. …

Persiapan Menghadapi Interview Pegawai Pendidikan Tinggi DH41

Sebelum menghadapi sesuatu seperti interview, akad nikah dan sebagainya persiapan adalah sangat penting supaya kita sentiasa bersedia. Walaupun pelbagai rintangan dan halangan yang datang kita dapat atasi jika telah bersedia terlebih dahulu bak kata pepatah Melayu: ‘Sediakan payung sebelum hujan’. Begitu juga dengan Interview Pegawai Pendidikan Tinggi DH41. Persiapan mental dan fizikal adalah amat penting. Antara …

iPhone 5S Gajet Impian setiap Blogger

iPhone 5S bukan sahaja gajet impian setiap blogger, tetapi adalah impian bagi semua penggemar gajet di seluruh dunia. Sepanjang aku bergelumang dalam dunia gajet ini, tak pernah lagi aku menggunakan sebarang peranti keluaran Apple. Selama dua tahun sampai sekarang aku setia dengan android. Namun jauh di lubuk hati aku ini teringin juga menggunakan iPhone 5S. Dengar …

Tradisi Rumah Terbuka

Rumah terbuka telah menjadi tradisi dan budaya di negara kita Malaysia bila setiap kali tibanya perayaan besar seperti Hari Raya, Tahun baru Cina dan Deepavali. Semasa rumah terbuka inilah pintu rumah terbuka dibuka seluas-luasnya untuk menanti ketibaan para tetamu terhormat. Tetamu dihidangkan dengan pelbagai juadah yang sedap-sedap belaka. Rumah terbuka juga menjadi medium kepada tuan rumah, …

Adam Seafood Bangi

Aku memang penggemar masakan Thai lebih-lebih lagi tom yam. Sebenarnya aku ni jenis yang tak tahan pedas. Tapi disebabkan minat aku balun jer tom yam yang pedas tu. Minat aku pada masakan Thai sehingga aku sering sampai ke Danok yang terletak di sempadan Malaysia dan Thailand. Kampung aku dekat jer dengan sempadan Thai. Bila balik kampung …

Upacara Jemput Menjemput

Majlis kenduri belah perempuan sudah selesai. Belah aku baru jer hendak bermula. Jarak antara kenduri adalah jauh lebih kurang sebulan. Selain sibuk dengan persiapan seperti tempahan khemah, pelamin dan baju bersanding, aku dengan keluargaku juga sibuk dengan menjemput sanak saudara dan rakan taulan tidak kira jauh ataupun dekat. Antara medium yang aku gunakan untuk menjemput tetamu …

GPS (Guna Pasti Sesat?) 2

Dulu lain sekarang lain. Dulu aku pinjam ayah aku punya GPS jenama Garmin sebagai alat bantuan untuk bantu aku tunjuk arah ke destinasi yang ingin ditujui. Setelah aku memiliki telefon pintar, segala-galanya menjadi pintar dan mudah. Sudah semestinya telefon pintar itu mahal harganya. Tetapi dengan tugas yang mampu dilakukan oleh telefon pintar selain telefon dan mesej, …